Czy warto mieć sklep internetowy?

Sklepy internetowe są alternatywą dla funkcjonujących od stuleci sklepów tradycyjnych. Obecnie nawet właściciele sklepów, prowadząc działalność w sposób tradycyjny, bardzo często decydują się na rozszerzenie swojej działalności wykorzystując technologie internetowe. Tworzenie sklepu online zwykle ma na celu zwiększenie sprzedaży i wzrost zysków. Poza tym jest niekiedy odpowiedzią na zapotrzebowanie klientów. Niektórzy z nich z większą chęcią robią zakupy za pośrednictwem komputera, siedząc wygodnie w domowym zaciszu.


Zalety sklepów internetowych dla klienta:

 
  • Zakupy w dowolnym momencie
    Kluczową zaletą sklepów internetowych jest przede wszystkim fakt, iż zwykle działają całą dobę. Nie trzeba mieć na uwadze godzin otwarcia. Zakupy można robić bardzo wcześnie rano i późną nocą. Nie we wszystkich sklepach stacjonarnych jest to możliwe. Zwykle mają one ograniczone godziny funkcjonowania. Całą dobę czynne są naprawdę nieliczne. Sklepy internetowe dostępne dla klienta na okrągło.
  • Redukcja wydatków
    Dużym plusem sklepów internetowych jest również to, że niekiedy ceny w sklepach internetowych są dużo niższe niż w przypadku tradycyjnych placówek handlowych. Niezwykle często zdarza się, iż klienci sklepów stacjonarnych oglądają i przymierzają dana rzecz w sklepie tradycyjnym, a kupują ja w sklepie internetowym - bo jest taniej. W tego rodzaju sklepach zwykle częściej tutaj stosuje się różne akcje promocyjne i zachęcające do większych zakupów. Obniżki cen, promocje na pojedyncze artykuły lub w ofertach łączonych. Dużym zainteresowaniem cieszą się kody rabatowe. To upusty w cenach, które sklepy internetowe oferują swoim i stałym i nowym klientom. Niekiedy pozwalają one zaoszczędzić na danym produkcie nawet do kilkudziesięciu procent. Udziela się ich bezpośrednio przy zakupach lub wysyła się za pośrednictwem poczty internetowej (np. newslettery).
  • Zwracasz jak nie pasuje
    Zaletą jaką cechują się sklepy internetowe jest gwarancja zwrotu towaru. Być może nie dotyczy ona sprzedaży artykułów spożywczych czy bielizny ale w znacznej większości, każdy zakupiony a niezadowalający nas produkt możemy zwrócić. Często koszty zwrotu musimy ponieść sami. Jednak coraz powszechniejsze są zwroty na koszt sprzedawcy internetowego. To zachęca klientów do zakupów.
  • Bogatszy asortyment
    Na korzyść sklepów internetowych działa również fakt, iż bardzo często sklepy internetowe mają większy wybór towarów. Na przykład buty niedostępne już w sklepie stacjonarnym danej marki, możemy zamówić na jej stronie internetowej. Można je odebrać w sklepie lub zamówić bezpośrednio do domu.
 

Zalety sklepów internetowych dla przedsiębiorcy:

 
  • Redukcja kosztów
    Sprzedaż online można ograniczyć do kilku osób, które będą zajmować się obsługą sklepu, kontaktem z klientem i wysyłką towarów. Nie musimy utrzymywać sklepu stacjonarnego i płacić wysokiego czynszu za dobrą lokalizację.
  • Większy zasięg reklamy
    W Internecie można reklamować się z dużo mniejszymi nakładami finansowymi, a do tego trafiając do szerszego grona klientów, np. za pośrednictwem mediów społecznościowych.
  • Lepsza prezentacja produktu
    Na stronie sklepu można umieścić ciekawą prezentację produktu ze szczegółowym opisem oraz z dobrze przygotowanymi zdjęciami/filmami - przyciągnie to większą ilość klientów.

Sklepy internetowe mają wiele zalet i przekonuje się do nich coraz większa liczba użytkowników/sprzedawców. Biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wymienione zalety, warto zastanowić się nad  taką formą sprzedaży.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *